POWRÓT DO KIN STUDYJNYCH I LOKALNYCH
*** Ruszyła kampania „POWRÓT DO KIN STUDYJNYCH”! ***
🎞🎞🎞
Wystartowała ogólnopolska akcja pod tytułem „Powrót do kin studyjnych” organizowana przez Stowarzyszenie Kin Studyjnych, operatora sieci Kin Studyjnych i Lokalnych,
przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
Kina studyjne od lat pełnią istotną rolę w życiu kulturalnym Polaków – są miejscami poważnej rozmowy o kinie i życiu, które to kino pokazuje. Łączą ludzi z pasją, kochających nie tylko filmy, ale i wspólne doświadczanie kultury, promują młodych polskich twórców i tytuły często niełatwe, ale ważne i potrzebne. 12 marca, w związku z zagrożeniem epidemiologicznym, została podjęta decyzja o zamknięciu instytucji kultury, w tym ponad 230 małych i średnich kin. Kina te nie trwały bezczynnie w trakcie lockdownu.
Aby zachować kontakt z Widzami i wciąż realizować misję promocji kina artystycznego, Stowarzyszenie Kin Studyjnych będące od niedawna operatorem programu Sieć Kin Studyjnych i Lokalnych, powołało do życia największe wirtualne kino zrzeszające na jednej platformie kilkadziesiąt podmiotów. Dzięki MOJEeKINO.pl Widzowie mogli zaprosić swoje ulubione kino do domu i cieszyć się specjalnie wyselekcjonowanym repertuarem, którego próżno szukać na tradycyjnych platformach VOD.
Ale doskonale wiemy, że prawdziwa magia kina kryje się w ciemnej sali kinowej. I czas, by tę magię odkryć na nowo. Odkryć w małych, przytulnych kinach studyjnych.
W ostatnich latach nastąpił znaczny rozwój kin studyjnych, świadczący o potrzebie ich istnienia. Niezmiennie wyróżniają się wyjątkową misją upowszechniania wysokiej kultury filmowej w szczególności polskiej i europejskiej oraz działaniami na rzecz młodej widowni i zapobieganiu wykluczeniu kulturowemu różnych grup społecznych, czy mieszkańców małych miejscowości. Bez nich, wiele polskich produkcji zostałoby pominiętych w procesie dystrybucji i nie trafiłoby do widzów. W tym miejscu można przywołać chociażby wyróżniony na Krakowskim Festiwalu Filmowym film „Mów mi Marianna” Karoliny Bielawskiej. Natomiast dystrybucja takich tytułów jak nagrodzona Oscarem „Ida” Pawła Pawlikowskiego (80% wyniku w kinach studyjnych), czy film „Baby Bump” Kuby Czekaja, uhonorowany na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji oraz rodzimych festiwalach w Gdyni i Koszalinie (95% wyniku w kinach studyjnych), ograniczyłaby się do pojedynczych pokazów w kinach sieciowych.
Jesteśmy bardzo wdzięczni naszym Widzom, którzy nie opuścili małych kin będących w potrzebie, okazując im swoje wsparcie i życzliwość w czasie lockdownu w przeróżny sposób – kupując vouchery do swoich ulubionych kin, korzystając z platformy MOJEeKINO.pl czy też wspierając akcję Kino TV. Kina istnieją dla Widzów i dzięki Widzom! I to właśnie dla naszych Widzów, mimo wakacji i obowiązującego reżimu sanitarnego, postanowiliśmy otworzyć nasze podwoje i wspólnie z Wami budować nową normalność. Czekając na kolejne ciekawe tytuły i wydarzenia w kinach, zapraszamy widzów do odwiedzenia ich ulubionych miejsc, by nadrobić zaległości z ostatnich miesięcy oraz przypomnieć sobie klasykę kina. Mamy nadzieję, że przygotowana przez nas humorystyczna kampania „Powrót do kin studyjnych”, odczaruje nieco trudy reżimu sanitarnego i pozwoli na nowo spotkać się nam w kinie! Bo na naszych Widzów czekamy z utęsknieniem! - mówi Marlena Gabryszewska, Prezeska Stowarzyszenia Kin Studyjnych.
W kampanię „Powrotu do kin studyjnych” zaangażowali się uznani polscy artyści, m.in. Marta Frej czy Andrzej Pągowski, którzy zaprojektowali dedykowane akcji plakaty. Powstały grafiki promujące wydarzenie, z bohaterami znanych każdemu klasyków światowej kinematografii, takich jak „Lśnienie” (reż. Stanley Kubrick, 1980), czy „Cast Away: Poza światem” (reż. Robert Zemeckis, 2000).
Kampania realizowana przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.